סרטוני מחווה לתרבות

בערוץ היוטיוב של אלי לפיד ניתן למצוא מעל ל-350 סרטונים שהם מחווה לתרבות בארץ ובעולם:

לחצו כאן למעבר לערוץ היוטיוב

סדרת התוכניות “כל ההתחלות”:

החלה בשנת 2002 ושודרה במשך 15 שנה ברשת ב’ וברשת ג’ של קול ישראל. בתכנית ראיין אלי לפיד קרוב ל-400 אמנים ישראליים ומעל למאה מבצעים בינלאומיים, על תחילת דרכם המקצועית.
המרואיין הבינלאומי הראשון שהוקלט היה איאן גילן, סולן להקת Deep Purple, שהוא ללא ספק גיבור ילדותי. הראיון היה אמור להמשך 20 דקות, אך לבסוף נמשך שעה וחצי משום שהיה מרתק ומעניין

ראיונות חשובים נוספים, של זמרי נוסטלגיה היו עם: פול אנקה, ניל סדקה, קוני פרנסיס, הלן שפירו וטום ג’ונס. הראיון החשוב ביותר לטעמי, היה עם קליף ריצ’ארד, שסיפר על הקריירה הנפלאה שלו:

ראיון עם איאן גילן

ראיון עם קליף ריצ’ארד

“הפרויקט של אלי לפיד”

שירים שהם מחווה למוסיקה ולתרבות הישראלית על כל גווניה. על ההפקה המוסיקלית של הפרוייקט אמון קובי אשרת.

הסינגל הראשון של הפרוייקט: “נהר צהוב”, הוא למעשה איחוד היסטורי של להקות הקצב המיתולוגיות שמעולם לא הקליטו יחד:  עוזי והסגנונות, הצ’רצ’ילים, והאריות.

סינגל ראשון “נהר צהוב”

עוזי פוקס, מאיר ישראל ואלדד שרים מלהקת “עוזי והסגנונות”. דני שושן, חיים רומנו ושמוליק בודגוב מלהקת “הצ’רצ’ילים”, וחיימון אלגרנטי מלהקת “האריות”, אליהם הצטרף אלון אולארצ’יק בגיטרה בס. יחד עם אלי לפיד, הם הקליטו גרסה עברית שכתב דני סנדרסון ללהיט “Yellow River” של להקת “כריסטי”.

הסינגל השני של הפרוייקט:
“באביב את תשובי חזרה”

הוא למעשה איחוד היסטורי של סולני להקת הנח”ל של שנות השישים: מירי אלוני, שולה חן, אופירה גלוסקא, אלי מגן ומוטי פליישר, שהגיע במיוחד מארה”ב והקליט לראשונה לאחר יותר מ-40 שנה.

יחד עם אלי לפיד הם הקליטו גרסה עברית חדשה, לשירו של שארל אזנבור “באביב את תשובי חזרה”, בעיבוד של קובי אשרת ובנוסח עברי של חבר להקת הנח”ל, אבי קורן.

מנגנים בהקלטת השיר: פסנתר –  אלונה טוראל, שהייתה מדריכה קולית של להקת הנח”ל בתכנית “שמש במדבר”. תופים וכלי הקשה – אהרל’ה קמינסקי, שהיה מתופף בלהקת הנח”ל בסוף שנות ה-50. קונטרבס – אלי מגן, שגם הוא, היה חבר בלהקת הנח”ל. אליהם מצטרפים:  פטר ורטהיימר בסקסופונים וכלי נשיפה, עמוס הדני בגיטרות אקוסטיות, תומר קלינג בקלידים ויוסי גרושקה באקורדיון.

הסינגל השלישי של הפרוייקט:
“האיש על הצב”

הוא מחווה לחבורת “לול” (שלום חנוך, אריק איינשטיין, אורי זהר, צבי שיסל, דורי בן זאב, מישה סגל, הצ’רצ’ילים ועוד). חבורת לול הביאה משב רוח חדש במוסיקה הישראלית בסוף שנות השישים ותחילת השבעים.

בביצוע החדש משתתפים:

מוני מושונוב – חברו הקרוב של אריק ושותפו לתוכנית “תוצרת הארץ” (1985) והסרט “כבלים” (1992)

דורי בן זאב – השתתף במערכוני לול, כולל “חידון התנ”ך” הידוע.

מישה סגל – כתב שירים לאריק איינשטיין, כולל צד שלם של האלבום “פוזי” (1969). בין השירים שהלחין: כמה חם, היה היה, אברהם ושרה וילדה ציור.

רוב האקסלי – מלחין השיר “האיש על הצב”, היה שותף עם אריק איינשטיין לאלבום “שירי ילדים” (1971). כמו כן, הלחין לאריק את “אחינועם לא יודעת” מ-“פוזי”, ו-“אסור לוותר” מ-“פלסטלינה”.

בהקלטת השיר השתתפו: משה לוי – קלידים וייעוץ מוסיקלי, אלון הלל – תופים, אלון אולארצ’יק –  בס, חיים רומנו ושלמה מזרחי – גיטרות חשמליות.

ראיון עם אלי לפיד בתכנית “שאלות אישיות” בגלי צה”ל:

בחודש יוני 2017, שלושה שבועות אחרי סגירת רשות השידור, התראיין אלי לפיד בגלי צה”ל, לתכנית “שאלות אישיות” של יעקב אגמון. בתכנית סיפר לפיד על תחושותיו לגבי סגירת הרשות ועתיד הרדיו בישראל, על הסדרה “כל ההתחלות”, ששודרה בקול ישראל, לפני על פרויקט המחווה למוסיקה הישראלית.

הפינה של אלי לפיד בתכניתו של עידן קוולר בגלי צה”ל:

בה הוא מספר בכל מוצאי שבת על אמן ישראלי או בינלאומי, שקשור לאירוע שקרה השבוע.
לדוגמה: לרגל יום ירושלים, סיפר אלי לפיד על הקלטת ירושלים של זהב ע”י קליף ריצ’ארד ודמיס רוסוס, וכן השיר “ירושלים” שכתב ושר במיוחד ליום ירושלים, דון מקלין.

מנים בינלאומיים מברכים את אלי לפיד על 15 שנה של עשייה בתוכנית “כל ההתחלות”:

קלאוס מיינה, סולן הסקורפיונס, ניל סדקה, הלן שפירו, ג’ף כריסטי ופט בון.